معرفی سمعک اتیکن Oticon دانمارک

 سمعک اتیکن (Oticon) در سال ۱۹۰۴ توسط یک تولید کننده وسایل کمک شنیداری به نام هانس دمانت که درصدد کمک به همسر کم شنوای خود بود در دانمارک تاسیس شد. کمپانی اتیکن یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین شرکت های تولید کننده سمعک در جهان بشمار می آید و در زمینه تحقیقات شنوایی بسیار فعال و پیشرو است. این شرکت متعهد به ارائه بالاترین استانداردهای حرفه ای و بالاترین میزان کیفیت سمعک های موجود در دنیاست. این کمپانی با استفاده از منابع مختلف خود به تولید بهترین و مفید ترین سمعک ها اقدام می کند.

 
اتیکن تحقیقات اریک شولم را که بزرگترین مرکز تحقیق در جهان است، اداره می کند. در این مرکز، توسعه دهندگان سمعک به صورت یکپارچه کار و تلاش می کنند تا انتظارات، نیازها و تعاملات روزمره افراد کم شنوا را بررسی و برآورده نمایند. اتیکن مدیکال، شرکت خواهر اتیکن، در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد تا به افرادی که به سمعک استخوانی برای درمان کم شنوایی نیاز دارند، کمک کند. هدف اصلی اتیکن مدیکال کمک به افراد کم شنوایی است که نمی توانند با سمعک های مرسوم درمان شوند. در واقع، گروه هدف اتیکن مدیکال افراد با کم شنوایی مختلط یا ناشنوایی یک طرفه است. اتیکن مدیکال برای این افراد، پردازنده های صوتی، لوازم جانبی، اجزای ایمپلنت و ابزارهای مختلف جراحی تولید می کند.
سمعک اتیکن بیشتر از قیمت به نیاز بیمار توجه دارد. طیف گسترده ای از سمعک های اتیکن، شامل دستگاه های کوچک و کاملا نامرئی، برای کسانی که می خواهند سمعک را به آسانی در پشت گوش یا داخل گوش پنهان کنند، وجود دارد. یکی از دلایل عملکرد با دوام سمعک های اتیکن، ارزیابی های دقیق دوره ای و همچنین تلاش برای دستیابی به بالاترین استاندارد کیفی ممکن است. پوشش نانو در سمعک های جدید اتیکن یکی از این اقدامات بوده است که آن را واجد دریافت استاندارد IP58 نموده است که نشان دهنده ی مقاومت بالای سمعک های اتیکن به نفوذ گرد و خاک و آب است. به علاوه، پیشرفته ترین تکنولوژی سرکوب وزوز گوش در اختیار سمعک اتیکن می باشد. سمعک نیک آوا یکی از نمایندگی های اتیکن ایران است و با ارائه ی جدیدترین محصولات کمپانی اتیکن و خدمات پس از فروش و ارائه ی گارانتی بی قید و شرط بین المللی توانسته است گامی در راستای ارائه خدمات و یاری رسانی به جامعه ی کم شنوا بردارد .
 
انواع سمعک اتیکن Oticon
سمعک Opn اتیکن
 
سمعک Opn مدرن ترین و خلاقانه ترین سمعک کمپانی اتیکن بشمار می آید. این سمعک در سال ۲۰۱۷ در بزرگترین نمایشگاه تجاری بین المللی تجهیزات شنوایی، یکی از سمعک های مبتکرانه جهان معرفی شد. هدف اصلی سمعک Opn رفع مشکل درک گفتار افراد کم شنوا در گفتگوهای گروهی و محیط های پر از سروصدا است. سمعک Opn با تکنولوژی نوین خود بجای تمرکز به گفتار تنها یک گوینده، کل گفتگوها را رصد می کند و بهترین نسبت درک گفتار به نویز را فراهم می آورد. این سمعک پشت گوشی RITE تحولی را در صنعت شنوایی ایجاد کرده است.
 
از دیگر ویژگی های سمعک Opn :
 
۳۰ درصد افزایش درک گفتار نسبت به سمعک های موجود اتیکن
افزایش سرعت پردازش محیطی به بیش از ۱۰۰ بار در یک ثانیه
مجهز به دکمه چند قابلیتی هوشمند
ضد آب و ضد گرد و غبار
اتصال به آیفون و اندروید
باندهای فرکانسی منطبق
تعویض برنامه اتوماتیک
جهت یابی بهبود یافته صدا
۶۴ کانال فرکانسی
سمعک های RITE OPN قابلیت شارژ دارند و این ویژگی هم باعث صرفه جویی و هم نهایت انعطاف برای کاربر می شود. 
سمعک OPN با سیستم کنترل وزوز گوش SoundSupport™ به کاربرانی که وزوز گوش دارند کمک میکند تا با حذف و کنترل این مشکل ، مجددا از صدا لذت ببرند.
با تکنولوژی Telecoil میتواند صداها را بطور مستقیم از سیستم های دیجیتالی دریافت نماید.
سیستم وایرلس
طولانی شدن عمر باطری در مدل های غیرشارژی
دارای یک نشانگر LED با دو رنگ، دو دکمه بر روی سمعک های قدرتمند BTE13 Plus Power
مناسب برای کودکان 
اولین سمعک متصل شونده به اینترنت در جهان که به طور یکپارچه به دستگاه های الکترونیکی محبوب متصل می شود.
 
 
برای رزرو نوبت ارزیابی شنوایی، مشاوره و خرید سمعک های پیشرفته اتیکن هم اکنون با کلینیک نیک آوا تماس بگیرید!
 
شماره تماس: ۸۸۷۹۴۳۷۴ - ۰۲۱
 
سمعک اتیکن Alta2 / آلتا 2 :
شامل مدل های داخل گوشی (CIC) تا انواع مختلفی از سمعک های پشت گوشی است. این سمعک مناسب برای افراد مبتلا به کم شنوایی شدید تا عمیق است و از تکنولوژی brainHearing بهره مند است. این سمعک در رده ی سمعک های گران قیمت کمپانی اتیکن محسوب میشود. در این سمعک سیستم وایرلس دوگوشی با تمرکز بر گفتار در محیط های شلوغ با سیستم Speech Guard E تعبیه شده است. در سمعک آلتا 2، سیستم پیشرفته ی ConnectLine برای ارتباط بهتر با تلویزیون، موزیک، موبایل، کامپیوتر و ... قرار دارد و با ریموت کنترل برنامه های سمعک قابلیت مدیریت هستند.
 
ویژگی های دیگر این مدل :
 
شناسایی و حذف سریع هرگونه فیدبک بدون کاهش کیفیت و بهره ی صدا
جهت یابی خودکار با سیستم Free Focus و بهبود نسبت سیگنال به نویز با مدار حذف نویز پیشرفته
سمعک Alta2 Pro / آلتا 2 پرو اتیکن
ویژگی های مهم این مدل عبارت است از: ارتباط دو گوشی، 16 کانال کنترل شده توسط 10 باند برای افزایش کیفیت و وضوح گفتار، 4 برنامه ی قابل تنظیم مانند موزیک ، مهمانی ، رستوران ، محیط های شلوغ ، محیط باز و غیره، سیستم کاهش نویز در محیط های پر سر و صدا، برنامه ی کنترل وزوز گوش، امکان پردازش و تنطیمات متنوع برای محیط های شنیداری مختلف، مدار کاهنده نویز، پردازش همزمان اطلاعات دوگوشی برای ایجاد شنوایی طبیعی تر، تعدیل کننده گفتاری، زوم پیشرفته ی صدا برای درک بهتر اطلاعات صوتی محیط، سمعک خودآموز با قابلیت تطبیق برای انواع محیط ها و قابلیت وایرلس با قابلیت اتصال به تلفن همراه، میکروفون،تلویزیون و...
سمعک اتیکن Nera2
این سمعک پیشرفته ی کمپانی اتیکن دارای سیستم Connectline و تکنولوژی بی سیم است و در انواع مدل های پشت گوشی، رسیور داخل کانال، داخل گوشی و داخل کانال وجود دارد. سمعک Nera2 مناسب برای انواع افت شنوایی است. ویژگی های دیگر آن:
 
قابلیت مدیریت سمعک با ریموت
سمعک فوق هوشمند
کیفیت مطلوب حتی در صداهای آهسته
پردازش دو گوشی
تشخیص خودکار محیط
تکنولوژی بی سیم و انتقال جریان صوت از تلفن، تلویزیون و ... به صورت مستقیم به سمعک
میکروفن های دایرکشنال
عملکرد حذف فیدبک
مقاوم در برابر رطوبت ، گرد و غبار 
سمعک اتیکن RIA2
در این مدل تکنولوژی خاص Inium Sense  برای پردازش طیف گسترده ای از اصوات و در نتیجه ارسال اطلاعات با کیفیت بیشتر به مغز استفاده شده است که امکان مکالمه ی راحت در شرایط پر سر و صدا را فراهم می آورد. به علاوه، با تکنولوژی connectline این سمعک تبدیل به هدست بی سیم می شود. سمعک Ria2 در رنگ بندی ها و سبک های مختلف داخل گوشی و پشت گوشی موجود است.
از دیگر ویژگی های این مدل می توان به این موارد اشاره کرد: مدار حذف فیدبک، سیستم مدیریت وزوز گوش، تجهیز به تله کویل به جز CIC و IIC،   دارای ولوم کنترل و Push button به جز در مدل IIC، ارتباط دو گوشی، ارتباط وایرلس، دارای AUTO PHONE به جز در مدل های IIC و CIC،  بهبود خودکار صدا در محیط های مختلف شنیداری با سیستم Artificial Intelligence، شانزده کانال برای بهبود کیفیت صدا، چهار برنامه ی قابل برنامه ریزی، سیستم مدیریت نویز، انتخاب بهترین حالت جهت گیری در محیط های مختلف با سیستم FreeFocus، تمرکز خودکار بر صداهای پشت سر در موقعیت هایی مثل ماشین با سیستم Back Dir، برنامه آداپتیشن خودکار و دستی، قابلیت مدیریت سمعک با تلفن همراه.
 
 
 
سمعک اتیکن اینتیگا / Oticon Intiga
مجموعه ای از دستگاه های کوچک گیرنده در گوش،  با کارایی بالا است.  این نوع از سمعک اتیکن دارای تراشه پردازش صوتی با سرعت بالا و همچنین فن آوری بی سیم است تا به دستگاه ها کمک کند تا صداها را در محیط فرد مشخص کند. بسیاری از افراد کم شنوایی که نیاز به سمعک دارند، با اولین سمعک خود به سختی کنار آمده و زمانی طول می کشد تا آنرا بپذیرند. سمعک INTIGA اتیکن با ظاهر کوچک و کیفیت بالا حتی برای کاربرانی که برای اولین بار از سمعک استفاده می کنند بسیار راضی کننده وقابل پذیرش است. این سمعک دارای :
 
راحتی در استفاده های طولانی مدت
در ده رنگ مختلف و بسیار کوچک
10 کانال پردازشی
تعدیل صوت در موقعیت هایی که نویز بطور ناگهانی تغییر میکند برای بهبود کیفیت صوت
ارتباط دو گوشی با تکنولوژی بی سیم
سیستم بلندگوی بهبود یافته
هوش مصنوعی AI برای اطمینان از نویز حداقل و بالاترین کیفیت گفتار
سیستم Streamer برای انتقال مستقیم صدای تلفن و تلویزیون به سمعک و قابلیت اتصال به دستگاه های شنیداری از طریق بلوتوث با برنامه ConnectLine
سمعک داخل گوشی intiga i اتیکن
این سمعک بسیار کوچک کاملا درون گوش قرار می گیرد و با تکنولوژی پیشرفته ی خود به صورت خودکار در محیط های مختلف، صدای سمعک تعدیل می شود. این سمعک بسیار ظریف و نامرئی دارای رنگبندی های بژ و مشکی و کیفیت صدای بالایی است.
سمعک داینامو / Dynamo اتیکن
سمعک پشت گوشی و سوپر پاور کمپانی اتیکن است که دارای تکنولوژی BrainHearing برای صدایی بسیار واضح است. این سمعک برای کم شنوایی های شدید و عمیق مناسب است. سمعک داینامو برای بهبود کیفیت صدا، حذف فیدبک، راحتی شنیداری، شخصی سازی بیشتر، تنظیم خروجی و بهره، دارای سیستم پردازشی Inium Sense است.  باطری این سمعک شماره 13 است و در 7 رنگ ساخته شده است. سمعک داینامو:
 
حذف فیدبک پیشرفته دارد.
به سیستم Speech Guard E برای بهبود گفتار مجهز است.
ابزار شخصی سازی YouMatic دارد.
مناسب برای کودکان و نوجوانان است.
دارای IP58 و پوشش نانو و مقاومت در برابر ضربه است.
سمعک مدل Hit   
 سمعک Hit در انواع سمعک پشت گوشی و داخل گوشی در رنگبندی مختلف وجود دارد که برای انواع کم شنوایی مناسب است. این مدل در دو سطح عملکردی HIT و HIT PRO است. قیمت سمعک مدل Hit در رده ی سمعک های پایه می باشد. ویژگی های HIT PRO موارد ذیل می باشد:
 
انتخاب خودکار تنظیمات متفاوت در موقعیت های مختلف بدون نیاز به تنظیمات دستی
جهت یابی انطباقی : توانایی بهبود کیفیت شنیداری حتی در محیط های شلوغ با تمرکز بر یک صدای خاص
فناوری حذف فیدبک
مدیریت نویز
مدیریت انطباق خودکار 
ویژگی Auto Phone برای شنیدن صدا با تلفن برای افزایش کیفیت صدای تلفن
سیستم Front Focus برای تشخیص جهت صدا و تمرکز بر آن
کاهش نویز باد
4 برنامه ی قابل تنظیم
سازگار با سیستم FM جهت برقراری ارتباط
سمعک Oticon Agil : یک سری از دستگاه های شنوایی پیشرفته است که برای افراد با کم شنوایی پیشرفته و درک بهتر صدا طراحی شده اند. این دستگاه ها دارای یک تراشه پردازش صوتی پیشرفته هستند که به آنها اجازه می دهد تا بسیار بیشتر از سمعک های قدیمی کارایی داشته باشند.
 
سمعک  Oticon Acto : فناوری برتر سمعک اتیکن در بسته بسیار ارزان تر را به افراد کم شنوا ارائه می دهد.  این دستگاه ها که در سبک های متنوعی در دسترس هستند، برای شنیدن استثنایی با حداکثر راحتی برای افراد طراحی شده اند .
 
سمعک Otichon Chili : سمعک های فوق العاده قدرتمندی هستند که برای کمک به شنوایی افراد مبتلا به ضایعات شنوایی شدید طراحی شده اند.
 
سمعک Oticon Ino : این نوع از سمعک اتیکن با قیمت مناسب ، عملیات اساسی را با تکنولوژی پردازش صحیح و راحت انجام می دهد و در طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ ها طراحی شده است.
 
سمعک Oticon get : این نوع از سمعکها برای افرادی که دارای افت شنوایی هستند مناسب بوده و دارای یک سبک مدرن هستند، به راحتی کار می کنند و برای ارائه پردازش صحیح و راحت صدا طراحی شده اند. این سمعک هوشمند پایه در مدل های پشت گوشی، داخل گوشی و داخل کانال است و برای کم شنوایی های ملایم تا عمیق مناسب است. سمعک Get دارای 4 کانال پردازشی، تله کویل، مدار کاهنده ی نویز برای موقعیت های باد و سر و صدا است. سمعک Get طیفی از رنگ ها و مدل ها را دارد و از تکنولوژی RISE برای کیفیت صدایی بیشتر بهره برده است.
 
سمعک Oticon Safari : سمعک خاص برای کودکان هستند. این نوع  سمعک اتیکن برای پاسخگویی به نیازهای نوزادان، کودکان و نوجوانان طراحی شده است.